Een dagje rustig aan

16 mei 2014 - Washington D.C., Verenigde Staten

Vanmorgen regende het toen we wakker werden. We hebben geen plannen voor vandaag omdat we die gisteren al hebben uitgevoerd. Om te beginnen hebben we wat gegeten in het World Café. Een etablissement ever verderop in de straat waar we voor drie keer breakfast plate hetzelfde betalen als voor een keer ontbijt in het hotel. Daarna hebben we onze belevenissen van gister op de blog geplaatst. Lekker languit in één van de vele gezellige zitjes in de lobby van het hotel. Hier is namelijk wel gratis internet en veel lekkerdere stoelen. Op de kamer moet je ervoor betalen.

Tegen de tijd dat ik de blog heb bijgewerkt, schijnt de zon volop door  het dakraam van het hotel en omdat we wel een kopje koffie lusten, gaan we die halen bij de Starbucks op New York avenue. En we drinken hem op heerlijk in de zon bij de fontein.

Na een tijdje te hebben gezeten, worden we verzocht elders plaats te nemen omdat we eigenlijk in de 'uiterwaarden' van de fontein zitten. Overigens een marmeren fontein waardoor het steen heerlijk koel bleef in de zon. 

Weer op weg naar het hotel besluiten Johan en ik nog even door te lopen en te genieten van het mooie weer terwijl Jasper liever naar de kamer gaat.

Als we later wat willen eten lopen we dezelfde kant op en vinden daar een kleine pizzeria die binnen juist heel diep en groot blijkt te zijn. Het blijkt een fastfood restaurant te zijn waar de bestelling op een pasje wordt gezet en je bij vertrek aan de kassa kan betalen. We hebben er lekker gegeten. Onze laatste uren aan de oostkust van de Verenigde Staten. Morgen om elf uur vertrekken we uit  Washington om de auto in te leveren waarna we op het vliegveld van Dulles in het vliegtuig naar San Francisco stappen.