Zon bij El Capitan
20 mei 2014 - Bakersfield, California, Verenigde Staten
Johan en ik hebben verrassend genoeg prima geslapen. Zonder airco was het toch een aangename slaap temperatuur. Jasper sliep helaas niet zo best. We hebben een pittig eind rijden voor de boeg dus als hij lekker achterin begint, kan hij een beetje bijkomen.De rit voert vandaag naar Bakersfield. Op een of andere manier klinkt dat al warm, dus ik trek luchtige kleren aan. Dan ontbijten en op weg. Het ontbijt zit bij de kamer inbegrepen dus dat is lekker makkelijk, hoewel je dan niet veel van het stadje ziet. Aan de andere kant kun je ook niet alles zien en onze rit gaat via Yosemite waar heel veel te zien is.
Tweeëntwintig jaar geleden hadden we sneeuw, vijf jaar terug regen en vandaag was het zonnig. Jasper heeft dan ook veel foto's gemaakt. Laat ik mezelf niet onderschatten. Ik tel op mijn camera ook al vijftig foto's. Een kleine selectie is bijgevoegd en de banner is deze keer van mijn hand. El Capitan. Voor ons bijzonder omdat de eerste keer dat wij hem zagen er een heel circus van politie en rescue teams met helicopters omheen stond. 's Avonds op tv zagen we dat het om een stel bergbeklimmers ging die op El Capitan in nood waren geraakt.
Vandaag niets van dit alles. Alleen mooi weer. En we treffen het weer. De route door Yosemite is een rondweg met verschillende exits. In het oorspronkelijke plan zouden we door het park naar Mammoth Lake rijden, maar de Tioga Pass waar we dan overheen hadden gemoeten is tot juni gesloten in verband met slecht weer. Vandaar dat we wel Yosemite bezoeken maar via dezelfde ingang het park weer zullen verlaten. Als we op de terugweg weer langs El Capitan rijden, ligt een groot gedeelte van het graniet in de mist. Niet veel later begint het dan ook te regenen en net als we het park verlaten hebben gaat het nog hagelen ook.
Dan verder naar Bakersfield. Waar we de hele vakantie moeite hebben moeten doen niet over de Interstate te rijden is het nu onmogelijk er wel overheen te gaan. De totale rit van vandaag is 299 mijl wat neerkomt op 478 km. Daarvan is 96 mijl/154 km van Modesto naar Yosemite en dan nog 203 mijl/325 km van Yosemite naar Bakersfield. Pas 100 mijl voor we in Bakersfield aankomen bereiken we SR (State Route) 99 waar de dan voor de verandering wel 70 mph mogen rijden.
We overnachten in het Days-Inn waar we om 18:00 uur aankomen. Eten hoeft niet meer want dat hebben we na het verlaten van het park bij Denny's gedaan. Voor de verandering hebben we gewoon aan tafel besteld, zonder allerlei optionele toevoegingen. Gewoon groente, vlees en aardappelen.
Foto’s
2 Reacties
-
Ruud groot:21 mei 2014leuk hoor ....leuke herinnering Tioga pas en Mammoth Lake.Geniet van het park en de mooie natuur.
-
Monique:21 mei 2014Hoi, wat gezellig om met jullie hele reis mee te lezen. Je moet thuis maar doorgaan met bloggen, weet nu meer van wat jullie allemaal doen dan wanneer we op een halve kilometer van elkaar af thuis zijn :-):-). Bij Yosemite hebben wij toen een stuk gelopen, vond het erg mooi daar (wij hadden overigens ook erg mooi weer toen). Geniet van jullie verdere reis (want ik zag in het overzicht dat het alweer schrikbarend hard opschiet... jammer is dat toch altijd met zulke bijzondere reizen, dat ze altijd zo snel gaan..) en de groetjes vanuit Krommenie (waar het overigens ook lekker warm is, afgelopen nacht veel regen en onweer (dat laatste heb ik me door Danny laten vertellen) maar het begint nu alweer op te warmen, daarnet 20 baantjes in het 50 meter bad getrokken en vanmiddag met de kinderen naar de Crommenije denk ik), Monique


